mardi 5 mai 2015

Happy Birthday Cards - Maja Design DT

Bonjour à toutes,

Aujourd'hui je suis le blog de Maja Design avec deux cartes d'anniversaires.

Hello Sweeties

I'm up on Maja Design blog today with two Birthday cards.



J'ai choisi un des papiers comme base pour les cartes. Puis j'ai collé quelques morceaux de papiers après les avoir vieillis. J'ai ajouté un napperon découpé dans un papier assorti.

I chose one of the paper as a base for my card. Then I glued some scrap of papers after distressing them. I added a doily die-cut in a matching paper. 


J'ai peint la plaque d'un mélange de Mica Powder Rust et gel medium avant de la recouvrir de pâte à craqueler transparente.

I painted the bookplate with a mix of Mica Powder and soft matte medium before covering it with clear crackle paste.


J'ai ajouté quelques fleurs et feuillages. J'ai utilisé des Mica Powders violet et turquoise pour colorer la plaque et le fond et ajouté divers éléments Glass Glitter, Mica Flakes, Glitter avec du gel médium.

I added some flowers and leaves. I used purple and teal Mica Powders to color the bookplate and the background and added different ingredients such as Glass Glitter, Mica Flakes, Glitter with a soft matte gel.

J'ai tamponné l'un des paiers avec un motif feuillage et les ai découpé. Aprés avoir collé le napperon, les fleurs et les feuilles, j'ai ajouté de la pâte à craqueler que j'ai coloré avec des Mica Powders.

I stamped the one paper with a leaves design and cut them. After gluing the doily, the flowers and the leaves with 3D matte gel, I added some white crackle paste that I colored with some Mica Powders.




Une fois la pâte à craqueler sèche, j'ai ajouté divers éléments tel que Glass Glitter, Mica Flakes, Glitter avec du gel médium.

When the crackle paste was dried, I added different ingredients such as Glass Glitter, Mica Flakes, Glitter with a soft matte gel.

Matériels / Materials:

Maja Design Papers:

  • Ska vi ta en fika - Lejas Café ;
  • Ska vi ta en fika - Två Fröknar ;
  • Ska vi ta en fika - Mandelkaka.

Other products:
  • Distress Ink - Ranger (Frayed Burlap, Walnut Stain) ;
  • Matrice de coupe / Dies:
    • Prima (Pineapple Doily, Eyelet Scallop) ;
    • Sizzix (Tag & Bookplates) ;
    • Magnlia (Rose Leaf) ; 
  • Art Ingredients - Finnabair Prima (Mica Powder - Purple, Teal, Rust; Glass Glitter - Copper ; Mica Flakes - Mulberry ; Glitter - Luminous set ; Micro Beads - Copper) ;
  • Art Extravagance - Finnabair Prima (Crackle Paste - White) ;
  • Art Basics - Finnabair Prima (3D Matte Gel, Soft Matte Gel).
 

5 commentaires:

  1. Your cards are so beautiful - the layouts, colors and flowers.

    RépondreSupprimer
  2. toujours aussi magnifiques tes cartes, A+

    RépondreSupprimer
  3. j'adore , en plus dans ma couleur préférée.....mais mon anniversaire c'est en août!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    RépondreSupprimer
  4. Beautiful cards with fantastic texture and layers. Love them both.
    Hugs

    RépondreSupprimer



Merci pour vos commentaires qui font chaud au coeur.
A très bientôt

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...