lundi 10 novembre 2014

Justine - 7 Dots Studio DT

Bonjour à toutes,

Au début du mois d'octobre, j'ai eu la chance non seulement de faire la connaissance de Kasia, mais aussi de suivre ces ateliers. Pour son atelier « Vintage Stories », j'ai fouillé dans mes photos de famille et j'en avais sélectionné quelques unes. Aujourd'hui, c'est une photo de ma grand-mère paternel, Justine, que j'ai choisi de scraper. Et pour des photos anciennes, la nouvelle collection Thoughts Keeper de 7 Dots Studio est juste parfaite. Je pense que vous allez voir encore quelques membres de ma famille à l'avenir.

Hello Sweeties,

Beginning of october I had the pleasure to meet Kasia and to attend her workshops. For her "Vintage Stories", I searched in my old family photos and I have selected some of them. Today, it's a photo of my paternal grand mother, Justine, that I choose to scrap. And for old family photos, the new collection from 7 Dots Studio, Thoughts Keeper, is just perfect. I think you will see more of my family members in the futur.


J'ai commencé par appliquer une couche de gel medium mat sur mon papier de fond avant de continuer par une couche de « Crackle paste » transparente pour donner un aspect vieilli à ma page. J'ai ajouté également de la « Crackle Paste » blanche à l'aide d'un pochoir avant de colorer l'ensemble avec des Twinkling H2O. 

I started by applying a thin layer of matte gel medium on my background before adding a layer of clear crackle paste in order to give a vintage look to my ayout. I added also some white crackle with a stencil before coloring the whole with some Twinkling.


Les feuilles ont été découpées dans la même collection et légérement ombrées, les fleurs ont été colorées avec des Primary Elements en spray ou des Twinkling. 

The leaves have been die-cut in the same paper collection and lightly shaded, the flowers have been colored with Primary Elements in spray or Twinkling. 


Pour terminer ma page, j'ai ajouté des Glass Glitter, quelques tampons d'ici delà et des taches de Gesso noir dilué. 

To finish my layout, I added some Glass Glitter, some ramdon stamping  and some splatters of diluted Black Gesso.


Matériels / Materials:

7 Dots Studio products:
Others products:
  • Twinkling H2O - Luminarte (Wild Plum, Mulberry, Celadon, Rich Cocoa) ;
  • Primary Elements -  Luminarte (Wild Plum, Mulberry) ;
  • Distress stain - Ranger (Tarnished Brass) ;
  • Distress Ink - Ranger (Frayed Burlap) ;
  • Archival Ink - Ranger (Jet Black, Sepia) ;
  • Art Extravagance - Finnabair pour Prima (Texture Paste : Clear Crackle, White Crackle) ;
  • Art Ingredients - Finnabair Prima (Glass Glitter : Gold Rush) ;
  • Art Basics - Finnabair Prima (3D Matte Gel) ;
  • Matrice de coupe / Dies :
    • Sizzix (Tattered Pinecone) ;
    • Magnolia (Rose Leaf).

8 commentaires:

  1. qu'Est-ce qu'elle est belle cette page.................je bave devant mon ordi!!!!!!!!!!!!!!!

    RépondreSupprimer
  2. magnifique cette page, j'adore!, A+

    RépondreSupprimer
  3. I love your choice of colors Pascale! You are so fortunate to have these vintage family photos! Beautiful layout! I always love your artistic work!

    RépondreSupprimer
  4. You're such a lucky girl to be taking classes with Kasia!

    And this is such a beautiful page Pascale. I'm captivated by the vintage mood you have created here. As usual, your choice of colors is always so perfectly matched for the mood and your photo. Looking forward to see more of your family tree!

    RépondreSupprimer
  5. Magnifique, l'effet du crackel paste c'est très sympa ;) bises

    RépondreSupprimer
  6. Gorgeous layout! Love all the texture and pretty mix of colors! The lavender looks beautiful!

    RépondreSupprimer
  7. Ta page est magnifique, j'adore !!
    Bises.

    RépondreSupprimer



Merci pour vos commentaires qui font chaud au coeur.
A très bientôt

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...