lundi 24 novembre 2014

Autumn Dress - Mixed Media Place challenge


Bonjour à toutes,

Aujourd'hui c'est un projet pour le challenge mensuel, Creative Gym, de Mixed Media Place que je vous propose. Ce mois-ci c'est Riikka qui vous challenge de travailler en 3D.

Hello Sweeties,

Today, it's a project for the monthly challenge, Creative Gym, of Mixed Media Place that I want to share with you. This month, it's Riikka who challenge you: go 3D. 


Vous vous souvenez peut-être de cette merveilleuse robe bleue qu'Agniezka Anna nous avez présentée en août dernier. Eh bien je n'ai pas pu résister à l'envie de créer à mon tour une robe aux couleurs automnales.

Maybe you remember this wonderful blue dress which Agniezka Anna presented us last August. Well I couldn't resist the desire to create a dress in the autumnal colors. 


J'ai travaillé assez simplement le fond de mon canvas : quelques morceaux de papier collés et recouvert de Gesso, avant d'ajouter encore plus de Gesso avec des pochoirs et quelques tampons. Le fond a été coloré en même temps que la robe. 

I kept the background of the canvas simple: a few scrap of papers glued and covered with Gesso, before adding more Gesso with different stencils and some stamping. I colored the background when coloring the dress.


J'ai confectionné la robe au Powertex ainsi que les fleurs de dentelle. Une fois séche, j'ai collé  avec du Gel mat 3D les embellissements (fleurs, mechanicals, ...) ainsi que des perles transparentes. Pour colorer la robe , j'ai travaillé avec des Primary Elements en spray, des Silks et des Twinkling H2Os. 

I made the dress with some Powertex and use it to add the flower trim. When dry, I glued the embellishments (Flowers, Mechanicals, ...) as well as the Crystal Glass Beads with some 3D Matte Gel . To color the dres, I wrked with Primary Element in spray, Silks and Twinkling H2Os.


Pour apporter un peu de lumière à l'ensemble, j'ai appliqué de la cire dorée ainsi que des Glass Glitter or. 

To add some highlight, I applied some Gold Wax as well as some Gold Glass Glitter.


Matériels / Materials:

Mixed Media Place products:
Other products:
  • Powertex (Clear).

4 commentaires:

  1. waouhhhh magnifique, superbe bravo c'est trop trop beau. Biz

    RépondreSupprimer
  2. WOW...the details on this dress are amazing...just gorgeous!!

    RépondreSupprimer
  3. Oh my! What a stunning project! Love all the shimmer, shine and dimension! Thanks for the inspiration!

    RépondreSupprimer



Merci pour vos commentaires qui font chaud au coeur.
A très bientôt

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...