jeudi 1 février 2018

Tango - Lindy's Gang DT

Bonjour à toutes,

Le temps est venu pur un nouveau challenge de couleur chez Lindy's Gang. Voici mon project :

Hello Sweeties

Time for a new color challenge at Lindy's Gang. Here is my project:




Et voici le combo de ce mois de février.Vous retrouverez toutes les informations pour participer sur le blog de Lindy's Gang.


And here is the February color combo. You can find all the information to participate on Lindy's Gang blog.


J'ai commencé par protéger le fond avec une couche de gesso transparent. Ensuite, j'ajouté un motif à l'aide d'un pochoir et de gel 3D brillant. Pendant que le gel était encore humide, j'ai saupoudré de la poudre à embosser Geranium Coral Blush EP que j'ai embossé à chaud.

First I primed the background with clear gesso. Next, I added a design with a stencil and 3D Gloss Gel. While the gel was still wet, I sprinkled some Geranium Coral Blush EP and embossed it.


Ensuite, j'ai coupé le fond pour créer des ouvertures. Bien sûr, j'ai collé un morceau de papier sous chacune des ouvertures que j'ai faites.

Next, I cut the background to open some pocket. Of course, I glued a piece of paper under each opening I've just made.


J'ai coloré le fond avec Wild Honeysuckle Coral et Sweet Violet Purple Teal. Trouvant que c'était un peu trop rose à mon goût, j'ai rajouté Long John's Silver et Steel Shimmer pour l'atténuer.

I colored the background with Wild Honeysuckle Coral and Sweet Violet Purple Teal. I found that it was a little bit to pink for my taste, so I added some Long John's Silver and Steel Shimmer to mute it.


J'ai coloré quelques fleurs ainsi que des découpes de feuilles avec les mêmes couleurs que celles utilisées pour le fond. Une fois tout sec, j'ai collé tous les embellissements: morceaux de dentelle, fleurs, feuilles et embellissements métalliques.

I colored a few flowers as well as some die cut leaves with the same colors I used to color the background. When everything was dry, I glued all the embellishments: pieces of doily, flowers, leaves and metal embellishments.


Pour finir la mise en page, j'ai ajouté un peu de mousse, des Art Stones et des microbilles.

To finish the layout, I added some moss, Art Stone, and microbeads.


Matériels / Materials:

Lindy's Stamp Gang products:
Wild Honeysuckle Coral
Wild Honeysuckle Coral*
Sweet Violet Purple Teal
Sweet Violet Purple Teal*
Long John's Silver
Long John's Silver
Industrial Chic- MAGICAL Shimmer Powders
Industrial Chic Magicals
Geranium Coral Blush
Geranium Coral Blush EP*
* February Limited Edition kit

Other products :
  • Papers - 7 Dots Studios (Writer's Block - Sincerely, 6x6 pack);
  • Flowers - 49 and Market (Roses - White, Seaside Blooms - Cotton);
  • Stencil - Stamper's Anonymous (Ornate);
  • Die - Memory Box (Botanical STem);
  • Mechanicals - Finnabair Prima (Mechanicals Flowers, Mechanicals Flowers Medium);
  • Art Ingredients - Finnabair Prima (Art Stones, Microbeads: Silver);
  • Art Basics - Finnabair Prima (Clear Basic, 3D Gloss Gel, Soft Matte Gel).

3 commentaires:

  1. The photo is very sexy! I've always wished to be able to dance like that!!! This page is gorgeous! I need to get brave and put the inspiration I gain from you onto my layouts! ha!

    RépondreSupprimer
  2. waouh quelle merveille, une page remplis de petits details, chapeau
    bises

    RépondreSupprimer



Merci pour vos commentaires qui font chaud au coeur.
A très bientôt

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...