samedi 23 février 2019

Tell me your story - 49 and Market DT

Bonjour à toutes,

Aujourd'hui je suis sur le blog de 49 and Market avec une nouvelle page réalisée avec les collections Winter Edges et Tattered Gardens.

Hello Sweeties

Today I'm up on 49 and Market blog with a new layout featuring Winter Edges and Tattered Gardens collections. 


J'ai commencé par protéger le fond avec une couche de gesso transparent. Puis, j'ai tamponné ici et là avec les tampons Bohemian Damask et 1787 avec deux encres. Ensuite, j'ai mélangé une encre bordeaux, du gel 3D et de la poudre de texture pour obtenir une pâte. A l'aide d'un pochoir et de cette pâte,  j'ai ajoué un motif.

First I primed the background with clear gesso. I stamped randomly with Bohemian Damask and 1787 with two inks. Next, I mixed together a burgundy ink, 3D gel, and texture powder to obtain a paste. I used this paste with a stencil to add a design. 


J'ai changé les pistils et légérment coloré les fleurs en ton sur ton.

I changed the pistils and added some color to the flowers.


J'ai coupé deux morceaux de papiers de la collection tattered Garden dont j'ai embossé les bords avec une poudre bordeaux qui rappelle la photo.

I cut two pieces of paper from the Tattered Garden collection whose edges I embossed with a burgundy powder to remind the photo. 


J'ai collé tous les embellissements, fleurs, feuilles, écorce et mousse avec un gel 3D.

I glued all the embellishments flowers, leaves, bark and moss with a 3D gel.


J'ai coloré des Art Stones avec de l'encre de Chine et une encre brune.

I colored some Art Stones with brown and Indian ink. 


Pour terminer la mise en page, j'ai collé les Art Stones ainsi que des microbilles et des glass glitters.

To finish the layout, I glued the Art Stones along glass glitter and microbeads.

Matériels / Materials:

49 and Market products:
WE-87896G Good Cheer
Winter Edges
Good Cheer
TG-87285-Tattered-Crackles
Tattered Gardens
Tattered Crackles
PB-86660 Pascale's Writings Stamp (3x4)
Pascale's Writing
Stamp
BB-86912-Botanical-Blends-Hazelnut
Blossom Blends
Hazelnut
SB-86066 Seaside Blooms - Sandcastle
Seaside Blooms
Sandcastle
PB-87483-Bohemian-Damask-Stamp
Bohemian Damask
Stamp

Other products:
  • Stencil - AB Studio (Stencil ID-64);
  • Magicals - Lindy's Gang (Bratwurst Brown, Cowabunga Copper);
  • Squirts - Lindy's Gang (Oh Canadian Crimson, Canadian Bacon Blush);
  • Embossing Powder - Lindy's Gang (Gilded Burgundy Brass);
  • Art Ingredients - Finnabair Prima (Texture Powder, Art Stones, Mega Art Stones, Glass Glitter: Silver);
  • Art Basics - Finnabair Prima (Clear Gesso, Soft Matte Gel).

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire



Merci pour vos commentaires qui font chaud au coeur.
A très bientôt

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...